Kampagner

Herunder kan du se og læse om de forskellige kampagner, vi har gennemført i Det Sociale Netværk/headspace Danmark.

Hvis du vil vide mere eller gerne vil linke til eller bruge dele af kampagnerne, er du velkommen til at kontakte presse- og kommunikationschef Jakob Risom på telefon 61 65 65 40 eller jr@detsocialenetvaerk.dk


#DeleForældre

I 2019 blev 10.500 par skilt. Det svarer til en tredjedel af alle par, der blev gift det år, og konsekvensen er, at rigtigt mange børn og unge, dermed står klemt mellem to forældre og skal vænne sig til at have to hjem fremover.

headspace Danmark rettede med kampagnen “#DeleForældre” spotlyset mod børn i skilsmissehjem, og de problematikker, mange børn og unge står med.

Børn og unge reagerer forskelligt på en skilsmisse, når forældrene går hver til sit. Men fælles for dem er, at forældrenes skilsmisse fører til en lang række forandringer for barnet og mange nye tanker og følelser. Uanset om skilsmissen har været skånsom eller konfliktfyldt, så viser alle erfaringer, at børnene efter sådan en forandring i deres liv tumler med spørgsmål, som de kan have behov for at dele med andre i et trygt og neutralt rum. Det kunne være i det lokale headspace center.

Med kampagnefilmen vendte vi rundt på rollerne således, at forældrene kunne få en fornemmelse for, hvilke udfordringer, børn og unge i skilsmissehjem står med.


Kære Forældre

Med kampagnen ‘Kære Forældre’ satte vi fokus på den svære samtale mellem forældre og barn med budskabet om, at det er helt normalt, at kommunikationen kan slå knuder. Særligt når børn bliver til unge voksne.

Som forældre kan man gøre rigtig meget for sine børn. Alle forældre gør, hvad de kan for at lytte, kommunikere og forstå, når deres børn har problemer eller er pressede. Men nogle gange er der behov for, at ?nogen andre? taler med børnene om deres udfordringer.

At man som forælder kan kæmpe med ordene, betyder ikke, at man er en dårlig forælder. Det er bare ikke altid, at man som forælder er den, barnet vil snakke med.


#TalOmDet!

Med kampagnen #TalOmDet søgte vi at gøre op med den perfekthedskultur, der eksisterer på de sociale medier.

Derfor tog kampagnens visuelle udtryk udgangspunkt i de sociale medier, fordi det er her, de unge befinder sig, og har en stor del af deres liv. Det er samtdig her, facader hos unge ofte udspiller sig.

Men det kan samtidig overføres til en generel tendens, ude i virkeligheden, vi hos headspace ser hos de unge. De opbygger facader over for deres venner, forældre og nære relationer. De er bange for at være til besvær, være unormal, eller ?svage?.